loading...

شهر دانلود

دانلود فایلهای آماده در تمامی زمینه ها از جمله پروژه های دانشجویی، نمونه سوالات آزمونهای استخدامی، فایلهای آموزشی، کتابهای صوتی، فیلم و....

بازدید : 240
جمعه 15 اسفند 1398 زمان : 22:28

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :21

بخشی از متن مقاله

مروری بر ادبیات

برای دانش آموزان سطح ابتدایی, هدف از آموزش خواندن آشنا کردن با طرحهای عملی گرامر و بخشهای لغوی در متن و تقویت این دانش اساسی است.

خواندن واقعی یک فعالیت فردی است که در خارج از کلاس به جز خواندن موقتی کلاس روی می‌دهد بعضی از دانشمندان معتقدند که خواندن فعالیتی چند قسمتی است.

این امر فعالیت را چند قسمتی می‌سازد یعنی, خواندن گروهی از کلمات که واحدهای معنا داری را تشکیل می‌دهند مهارتی فرعی است که برای سریع خواندن در آینده اساسی است.

همچنین گفته شده است که خواند نوعی فعالیت حل مسأله است که در آن توضیح اصول کلی به خواندن دانش آموز کمک می‌کند.

بر طبق نظر فرایر, خواندن ایجاد دامنه قابل توجهی از پاسخهای همیشگی(مادی) به مجموعه خاصی از الگوی اشکال گرافیکی است. چستین (chostain) ابراز می‌دارد که خواندن یک فرآیند شناختی فعال (موثر) است.

فرآیند خواندن به طور ضمنی به یک سیستم شناختی فعال اشاره می‌کند که بر روی مواد جانبی برای رسیدن به درک پیام عمل می‌کند. وظیفه خواننده فعال کردن دانش پیش زمینه و زبانی برای خلق مجدد پیغام مورد نظر نویسنده است(1988,222 Chastar)

چند شیوه برای یادگیری خواندن وجود دارد:

شنیداری زبانی: مدل یادگیری رفتار شناس که در آن نقش تجویز شده برای خواندن تقویت عادتهاست.

گرامر ترجمه: ارائه خواندن(قرائت)‌هایی که شامل لغت و مثالهایی از گرامری است که باید آموخته شود.

برنارد(1984) سناریوی عملی خواندن کلاسی را به شکل زیر توصیف می‌کند.

  • مقدمه(آشناسازی): بلند خواندن توسط دانش آموز(تصحیح اشتباهات توسط معلم که نوعی تداخل با درک محسوب می‌شود.
  • دانش آموزان متن را می‌خوانند.
  • دانش اموزان پاسخ سوالات داده شده در متن را می‌نویسند.

زبان شناسان کاربردی که خواندن را مهارت محسوب می‌کنند این برداشتها را ارائه می‌دهند.

مهارت‌های انفعالی: چون خواننده پیغامی‌مشابه با مفهوم مورد نظر گوینده تولید نمی‌کند.

مهارت‌های پذیرنده ای:خواننده پیغامی‌را از یک نویسنده دریافت می‌کند.

مهارت‌های رمزگشایی:زبان یک رمز است که باید برای رسیدن به معنای پیغام کشف گردد.

4)خلق مجدد(باز تولید): خواننده مفهوم مورد نظر نویسنده را دوباره خلق می‌کند.

5)مهارتهای پویا(فعال):مطابق نظریه گودکن, خواندن یک بازی حدسی روان بازشناختی است.

*** متن کامل را می‌توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه‌هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***

دانلود فایل

دانلود مقاله آداب و رسوم خراسان
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 161
  • بازدید کننده امروز : 162
  • باردید دیروز : 54
  • بازدید کننده دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 344
  • بازدید ماه : 805
  • بازدید سال : 12907
  • بازدید کلی : 30591
  • کدهای اختصاصی